In december 2018 heeft OPA vragen gesteld over een door het college voorgenomen grondtransactie op Overstad. Doel van de vragen was om de gemeenteraad invloed te geven op welk plan er gerealiseerd zou worden tussen het poppodium en HAL 25.

Het college gaf in de maanden daarna geen of tegenstrijdige antwoorden. Reden voor OPA om alle informatie op te vragen volgens de Wet Openbaarheid Bestuur.

In oktober 2019 heeft OPA een rapport uitgebracht met een aantal onderzoeksvragen en dit overhandigt aan de burgemeester. Deze heeft een extern onderzoek laten uitvoeren door recherchebureau Hofman. Dit onderzoeksrapport is inmiddels ook openbaar geworden. En is HIER te lezen.

OPA heeft niet eerder zijn bevindingen en onderzoeksvragen openbaar gemaakt. Dit omdat het onderzoek nog gaande was. Nu het onderzoek van recherchebureau Hoffman klaar is, publiceren wij onze bevindingen en onderzoeksvragen eveneens in het kader van de transparantie.

Download het stuk HIER.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.